dilluns, 4 d’octubre del 2010

Aprendre amb els Blogs

De no saber quasi absolutament res sobre els blogs a aconseguir fer un propi hi ha un pas molt gran. Això és el que he fet jo durant aquests dies, explorar blogs aliens, aprendre nou vocabulari, nous programes d'ordinador i, com a molt important, fer el meu blog. Relataré com ha estat la meua experiència i que és el que aprés després de tot.
Primer, al no tindre ninguna experiència en el món dels blogs vaig decidir que devia començar explorant els diversos que hi havia penjats a l'Aula Virtual. Allí vaig veure de tot: blogs de docents, on mantenien una interacció directa amb els alumnes, blogs de escoles senceres on els mestres informaven del procés educatiu dels nens i nenes, i fins i tot, un blog dedicat una aula amb nens amb necessitats educatives especials, s'anomena http://garachicoenclave.blogspot.com , és un racó on fan una feina magnífica: són professors compromesos amb la seua feina que aposten per les TIC per millorar el complicat procés educatiu dels seus alumnes.
Tanmateix, el que més em va ajudar va ser entrar en el pàg. http://tiscar.com/blogs-para-educar/. En aquest lloc és on he començat a entendre que són els blogs, d'on van sortir, quina utilitat tenen, i quin efecte poden tindre en l'educació, és a dir, quins avantatges pot assolir l'educació amb aquesta eina tan revolucionaria com són els blogs.
Així, després d'una bona estona investigant i de veure els tants blogs educatius que hi han, vaig decidir fer el meu. Al principi només llegia paraules desconegudes per a mi: “tags”, “gadgets”, “post”, “URL”, buscadors com “technonati”... i un llarg etcétera. Amb molta paciència vaig aprendre a dissenyar el blog (colors, format, el fons...), i a ficar gadgets, com la foto de “Benvinguts” i el programa “Amazon mp3”, poc a poc aniré ficant-ne més. Per cert, vaig haver de fer un compte amb twitter, per així poder seguir a altres blogs. En fi, del que es tracta, és d'anar provant coses, fins que et surt el que vols, fer i desfer.
A més a més, ara em pregunte: com una persona com jo no havia descobert els blogs fins ara?. Aquests són un element comunicador i socialitzador impressionant. La repercussió que poden tindre en l'educació és de la mida d'una revolució. Mai com ara els mestres i futurs mestres havien estat tan aprop els uns dels altres. Mai havien tingut tan aprop i tan ràpidament una resposta o, millor dit, milions de respostes a les seues preguntes. Mai havien tingut la oportunitat de transmetre els seus pensaments, reflexions i investigacions més enllà del seu territori. I ara sí, ara poden cridar: tinc una idea! o, jo se la solució!
Els blogs són la oportunitat que molts mestres estaven esperant. Ja no estaran tan sols com abans, perquè sabran que allà fora, al racó més remot de la terra hi haurà algú que els escolte. Podran compartir els seus assoliments i fracassos, els seus dubtes i les seues certeses. En fi, pense que la docent que seré en el futur m'agrairà haver dedicat el meu temps a aprendre sobre les noves tecnologies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada